I. Sklep Internetowy Prosta Elektryka
- Sklep Internetowy, działający pod adresem www.prostaelektryka.pl , prowadzony jest przez Artlight Tomasz Żychlewicz NOWA WIEŚ 30A 63-300 PLESZEW NIP: 6080046839.
- Sklep Internetowy umożliwia zawarcie umowy sprzedaży urządzeń i akcesoriów elektrycznych i elektronicznych i innych towarów za pośrednictwem sieci Internet.
- Administratorem danych osobowych jest Artlight Tomasz Żychlewicz NOWA WIEŚ 30A 63-300 PLESZEW.
- Dane osobowe nie są udostępniane innym podmiotom dla celów marketingowych i są zabezpieczone przed dostępem osób niepowołanych.
- Niniejszy regulamin określa zasady realizowania usług w Sklepie Internetowym.
II. Warunki umowy w sklepie internetowym Prosta elektryka
- Stroną dokonującą zakupów w Sklepie Internetowym, zwaną dalej Klientem jest osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub osoba prawna. Stroną dokonującą sprzedaży produktów zawartych w ofercie Sklepu Internetowego jest właściciel Sklepu wskazany w pkt. I.1 regulaminu zwany dalej Sprzedawcą.
- Warunkiem przeprowadzenia transakcji sprzedaży jest przeprowadzenie rejestracji (Klientów, którzy jeszcze nie dokonali zakupów za pośrednictwem Sklepu Internetowego) oraz akceptacja niniejszego Regulaminu, a także pozostałych warunków sprzedaży.
- W przypadku sprzedaży internetowej utrwalenie, zabezpieczenia i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej umowy następuje przez wydrukowane i przekazanie Klientowi wraz z przesyłką faktury VAT lub specyfikacji zamówienia. Do umowy tej mają zastosowanie przepisy ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumenckich oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny” oraz ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego.
- Informacja o cenie podawana na stronie www.artlight.com.pl ma charakter wiążący – w rozumieniu ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny – dopiero od momentu otrzymania przez Klienta drugiego maila w toku przyjmowania zamówienia zawierającego ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów zamówienia dla ilości podanych w zamówieniu, aż do końca realizacji zamówienia. W/w cena nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen na stronie internetowej sklepu, które mogą się pojawić po potwierdzeniu zamówienia w drugim e-mailu, z zastrzeżeniem pkt. 6.
- Złożenie zamówienia nie jest równoznaczne z jego przyjęciem. Sprzedawca może odmówić realizacji zamówienia, także bez podania przyczyny.
- Cena produktu, który w chwili zamówienia jest niedostępny, może ulec zmianie.
- Wszelkie informacje o produktach umieszczone na stronie Sklepu Internetowego w szczególności opisy, parametry techniczne i użytkowe, ceny, stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.
- Ceny produktów umieszczone na stronie Sklepu Internetowego podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Do ceny należy doliczyć koszty przesyłki w zależności od wybranego sposobu dostawy.
- Klienci posiadający miejsce zamieszkania lub siedzibą poza granicami RP winni skontaktować się ze Sprzedawcą poprzez pocztę elektroniczną lub telefonicznie celem ustalenia ostatecznej ceny towaru zawierającej cła lub inne daniny publicznoprawne.
- Klient uiszcza opłatę za zamówione produkty przy sprzedaży internetowej w formie przedpłaty przelewem bankowym przed realizacją dostawy lub za pomocą płatności online
- Koszty przesyłki pokrywa Klient, chyba że Strony uzgodnią inaczej. Wysokość kosztów przesyłki uzależniona jest od sposobu jej dostarczenia, kraju przeznaczenia oraz jej charakteru, w szczególności jej wagi. Koszt przesyłki jest wpisywany jako osobna pozycja na dokumencie.
- W przypadku zaznaczenia odbioru osobistego w siedzibie Sprzedawcy, w trakcie składania zamówienia, takie oświadczenie Klienta poczytuje się jedynie za przyjęcie rezerwacji na dany produkt. Zawarcie umowy kupna – sprzedaży następuje przy odbiorze towaru w siedzibie Sprzedawcy, po osobistej akceptacji oferty przez Klienta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji zlecenia. W przypadkach budzących uzasadnione obawy oraz gdy nie jest przestrzegany niniejszy Regulamin Sprzedawca odstąpi od realizacji zlecenia.
- Klient nie jest uprawniony do wstrzymania płatności, ani potrącenia swych należności w stosunku do Sprzedawcy. Klient nie może bez zgody dłużnika przenieść ewentualnej wierzytelności przysługującej mu względem Sprzedawcy na rzecz osoby trzeciej.
III. Oferowane usługi i warunki realizacji zamówienia
- Sklep Internetowy prowadzi następujące usługi: sprzedaż towarów i usług (produktów), będących w jego ofercie za pośrednictwem strony www.artlight.com.pl (sprzedaż internetowa), informację o produktach dostępnych w sklepie internetowym (informacja).
- Każdy z towarów ma swoje zdjęcie. Lista przedmiotów zawiera nazwy i krótkie opisy towaru. Przed dokonaniem zakupu należy kliknąć w towar, co spowoduje wyświetlenie się strony z bardziej szczegółowym opisem towaru (wyszczególnienie istotnych cech przedmiotu oraz jego ceny) wraz ze zdjęciami.
- Mimo dołożenia wszelkich starań nie jest możliwym zagwarantowanie, że publikowane dane techniczne nie zawierają uchybień lub błędów, które nie mogą jednak być podstawą do roszczeń. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed podjęciem decyzji o kontakt z handlowcem. Zdjęcia produktów to ilustracje poglądowe i mogą czasami różnić się od rzeczywistego wyglądu przedmiotu. Nie zmienia to jednak ich podstawowych właściwości.
- Klient może złożyć zamówienie dotyczące sprzedaży internetowej. Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje dwa e-maile: pierwszy jest potwierdzeniem wpłynięcia zamówienia do sklepu internetowego, drugi zawiera ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów zamówienia.
- W przypadku sprzedaży internetowej drugi e-mail może być poprzedzony telefonicznym potwierdzeniem. Jeżeli uzyskanie kontaktu telefonicznego z Klientem w ciągu 3 dni roboczych od dnia otrzymania zamówienia nie będzie możliwe, może zostać ono anulowane lub wstrzymane w realizacji.
- Zamówienie jest realizowane, o ile w fazie składania zamówienia zamówione produkty są dostępne w magazynie Sklepu lub u dostawców. Informacje o produktach dostępnych w Sklepie Internetowym nie mogą stanowić podstawy do roszczeń wobec Sprzedawcy.
IV. Dostawa
- Termin realizacji zamówienia, umieszczony na podsumowaniu zamówienia w Sklepie Internetowym, jest najbardziej prawdopodobnym czasem przygotowania towaru do wysyłki do Klienta. Czas nadania przesyłki ustalany jest podczas kontaktu pracownika sklepu internetowego z Klientem.
- Czas dostawy uzależniony jest od wybranego przez Klienta sposobu dostawy oraz przedmiotu umowy.
- Zamówione produkty mogą zostać dostarczone pod wskazany adres za pośrednictwem firmy kurierskiej.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostawie lub zagubienie przez przewoźnika prawidłowo nadanej przesyłki.
- Klient obowiązany jest pisemnie potwierdzić odbiór przesyłki.
- Klient zobowiązany jest do sprawdzenia przesyłki, czy przesyłka nie posiada uszkodzeń powstałych podczas transportu oraz jej kompletności w obecności osoby ją dostarczającej. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji ilościowej bądź jakościowej jest spisanie w obecności pracownika firmy kurierskiej „Protokołu Reklamacji”.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy popełnione przez Klienta w formularzu zamówienia, w wyniku których przesyłka nie dotarła do adresata, a także za nieuzasadnioną odmowę odbioru przesyłki. Koszty związane ze zwrotem przesyłki oraz ewentualne koszty ponownej wysyłką oraz obsługą takiego zlecenia obciąża w całości Klienta.
- Wraz z towarem wydawane są warunki sprzedaży informujące m.in. o cenie towaru, prawie do odstąpienia w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy oraz o miejscu i sposobie składania informacji, a także faktura VAT lub paragon fiskalny. W przypadku braku któregokolwiek z tych dokumentów należy niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.
V. Reklamacje i zwroty
- Towary sprzedawane w ramach Sklepu Internetowego są wysoko specjalistycznymi produktami elektronicznymi. Do ich prawidłowego działania konieczne jest rygorystyczne spełnienie warunków ich pracy oraz montażu podanych w opisie i specyfikacjach konkretnego towaru. Z uwagi na charakter produktów zaleca się ich montaż przez osobę do tego uprawnioną, przeszkoloną w zakresie montażu tego typu elementów oraz posiadającą stosowne doświadczenie wykonywania takich prac.
- Jeżeli na sprzedawany produkt udzielona została gwarancja producencka jej warunki określają producenci produktów lub ich autoryzowani przedstawiciele. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi na karcie gwarancyjnej oraz we wskazanej w niej sieci serwisowej.
- Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych produktów i/lub przesyłki powstałych podczas transportu będą rozpatrywane pod warunkiem spisania w obecności osoby dostarczającej produkt protokołu reklamacyjnego w momencie dostawy produktu.
- Jeżeli zakupiony wysyłkowo towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, koszty zwrotu przesyłki pokrywa Sprzedawca. Zgłoszona przez konsumenta niezgodność podlega weryfikacji przez Sprzedawcę, który stwierdzi czy usterka nie nastąpiła z wyłącznej winy Klienta. Sprzedawca rozpatruje reklamacje najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od ich wpłynięcia. Konsument zostanie poinformowany o sposobie załatwienia reklamacji drogą mailową na adres mailowy podany przy składaniu zamówienia. W przypadku wyłącznej winy Klienta, żądanie doprowadzenia towaru do zgodności z umową nie zostanie uwzględnione zaś wszelkie koszty związane z tym postępowaniem obciążają wyłącznie Klienta.
- Do przesyłanego towaru w ramach żądania doprowadzenia do stanu zgodności z umową należy dołączyć paragon lub fakturę VAT wystawionej przy sprzedaży.
- Zgłaszane usterki związane z nieprawidłowym montażem, wynikające z niewłaściwego obchodzenia się z produktem lub wiążące się z nieprawidłowymi warunkami pracy produktu niezgodnymi z nominalnymi wymogami producenta – nie będą uwzględniane.
- Przedsiębiorcy i inne osoby prawne nie mogą powoływać się na niezgodność towaru z umową. W umowie sprzedaży z tymi podmiotami rękojmia za wady jest wyłączona na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.
- Zwrot towaru do sprzedawcy powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu odstąpienia od umowy sprzedaży. Zwrot następuje za pisemnym potwierdzeniem odbioru towaru przez sprzedawcę.
- Produkt ulega zwrotowi w stanie niezmienionym na koszt Klienta. Towar nie może nosić żadnych oznak zużycia, posiadać oryginalne opakowanie, kompletne wyposażenie i akcesoria oraz stosowne oświadczenie i dokumenty sprzedaży produktu. Koszty odesłania towaru oraz cena wykonanych na życzenie Klienta usług dodatkowych, w tym dostawy nie podlegają zwrotowi.
- Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem bez wcześniejszego indywidualnego uzgodnienia.
- W przypadku odstąpienia od umowy, o którym mowa w pkt. 9 popartą pisemnym oświadczeniem doręczonym Sprzedawcy wraz z załączonym dowodem zakupu (paragonem), umowę sprzedaży uważa się za nie byłą i Konsumentowi zostanie zwrócona kwota stanowiąca wartość zakupionego sprzętu pomniejszona o koszty dostawy lub doręczenia w przypadku, gdy ponosił je Sprzedawca.
- Zgodnie z art. 10 ust. 3 ustawy, o której mowa w pkt. 9 prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje wobec:
- nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez Klienta ich oryginalnego opakowania,
- świadczeń o właściwościach określonych przez Klienta w zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
- świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu.
VI. Postanowienia Końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość błędów w opisie produktów. Zdjęcia produktów są jedynie przykładowe i służą prezentacji konkretnie wskazanych w nich modeli. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zdjęcia i opisy umieszczone przy poszczególnych produktach.
- Dane osobowe Klientów podawane podczas rejestracji są przetwarzane przez Sklep Internetowy wyłącznie w celu realizacji zamówień oraz, w zależności do decyzji Klienta wyrażonej w zamówieniu. Klientowi przysługuje prawo uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
- Złożenie zamówienia w Sklepie Internetowym oznacza zaakceptowanie wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu w brzmieniu z dnia złożenia zamówienia.
- Szczegółowe czynności związane z realizacja usług w sklepie internetowym, nie wymienione powyżej, są opisane w pozostałych częściach serwisu i stanowią integralna cześć Regulaminu.
- Do umowy sprzedaży produktów zawartej poprzez Sklep Internetowy stosuje się prawo polskie. Wszelkie ewentualne spory rozstrzygane będą przez Sąd właściwy dla miasta Pleszewa.
- Umowa zawierana jest w języku polskim.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy kodeksu cywilnego lub innych ustaw mających zastosowanie do działalności i funkcjonowania Sklepu Internetowego.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności wynikającej ze złego zamontowania, użytkowania produktów zakupionych za pośrednictwem Sklepu Internetowego.